Szybkie linki

Treść strony

 

STAROSTWO POWIATOWE W GRUDZIĄDZU
Wydział Organizacyjny

 

 

  • opublikował: Administrator Systemu
    data publikacji: 2006-09-28 00:00
  • zmodyfikował: Administrator Systemu
    ostatnia modyfikacja: 2015-09-10 11:41

 Do podstawowych zadań Wydziału Organizacyjnego należy:
 

1. W zakresie obsługi administracyjnej Rady Powiatu:

  1. gromadzenie i przygotowanie materiałów niezbędnych dla pracy Rady, Komisji i Zarządu;
  2. przygotowanie materiałów na posiedzenia Rady, Komisji i Zarządu;
  3. protokołowanie obrad Rady, posiedzeń Komisji i Zarządu;
  4. prowadzenie rejestru:
  1. uchwał Rady i Zarządu,
  2. wniosków i opinii Komisji,
  3. interpelacji i wniosków radnych,
  1. przekazywanie do realizacji odpisów uchwał Rady, wniosków Komisji i interpelacji Radnych zainteresowanym kierownikom wydziałów oraz czuwanie nad terminowym    ich załatwianiem;
  2. przedkładanie organom nadzoru uchwał Rady,
  3. udzielanie pomocy radnym w wypełnianiu obowiązków radnego.

 

2. W zakresie spraw organizacyjnych:

  1. opracowywanie projektu Regulaminu Organizacyjnego oraz kontrola jego realizacji;
  2. wdrażanie i nadzorowanie stosowania instrukcji kancelaryjnej, archiwalnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt;
  3. przekazywanie materiałów do opublikowania w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko – Pomorskiego;
  4. prowadzenie sekretariatu Starosty i Wicestarosty;
  5. prowadzenie rejestru skarg i wniosków, opracowywanie analiz;
  6. przyjmowanie interesantów zgłaszających skargi i wnioski oraz organizowanie kontaktów ze Starostą i Wicestarostą;
  7. wykonywanie obsługi kancelaryjnej Starostwa;
  8. wykonywanie zadań związanych z wyborami;
  9. administrowanie budynkami Starostwa;
  10. zabezpieczenie mienia Starostwa;
  11. prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem materiałowo-technicznym oraz konserwacją wyposażenia Starostwa;
  12. załatwianie całokształtu spraw związanych z pieczęciami urzędowymi, nagłówkowymi

i tablicami, gospodarowanie drukami i formularzami;

  1. gospodarowanie taborem samochodowym;
  2. wdrażanie postępu technicznego w pracy Starostwa;
  3. zabezpieczenie informacji wizualnej dla interesantów;
  4. prowadzenie archiwum Starostwa;
  5. zabezpieczenie łączności telefonicznej, teleksowej i alarmowej, organizowanie i prowadzenie obsługi nieodpłatnej pomocy prawnej

3. W zakresie spraw kadrowych:

        1)opracowywanie projektu Regulaminu pracy Starostwa oraz kontrola jego realizacji;

2)prowadzenie zbioru upoważnień do załatwienia spraw w imieniu Starosty;

3)prowadzenie zbioru porozumień spraw powierzonych innym jednostkom;

4)inicjowanie działań usprawniających formy i metody pracy Starostwa;

5)prowadzenie kontroli działania wydziałów, jednostek organizacyjnych powiatu oraz powiatowych służb inspekcji i straży;

6)prowadzenie i przechowywanie dokumentacji dotyczącej zawieranych przez Starostę ponadzakładowych układów zbiorowych pracy;

7)prowadzenie akt i spraw osobowych pracowników Starostwa i kierowników jednostek organizacyjnych powoływanych przez Starostę;

8)prowadzenie spraw socjalnych pracowników;

9)koordynowanie szkoleń, dokształcanie i doskonalenie zawodowe pracowników;

10)zabezpieczenie przestrzegania w Starostwie przepisów dotyczących porządku,  bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej.

4. W zakresie spraw obywatelskich:

  1. przygotowywanie pozwoleń na przeprowadzenie zbiórek publicznych na obszarze powiatu lub jego części obejmującej więcej niż jedną gminę;
  2. załatwianie spraw związanych z organizowaniem imprez masowych;
  3. wykonywanie zadań z zakresu sprawowania nadzoru nad działalnością stowarzyszeń;
  4. organizowanie na terenie powiatu obchodów rocznic związanych z walkami o niepodległość i ofiarami wojny oraz okresu powojennego;
  5. kierowanie do pracy inwalidów wojennych i wojskowych;
  6. prowadzenie spraw związanych z wyrażaniem zgody na rozwiązanie przez zakład pracy stosunku pracy z inwalidą wojennym i wojskowym oraz kombatantem i inną osobą uprawnioną w okresie 2 lat przed osiągnięciem wieku uprawniającego do    wcześniejszego przejścia na emeryturę;
  7. przeprowadzanie czynności związanych z wykonywaniem powszechnego obowiązku obrony oraz współdziałanie z organami wojskowymi w zakresie poboru;
  8. wykonywanie zadań związanych z zarządzaniem kryzysowym;
  9. sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem tajemnicy państwowej i służbowej;     
  10. obsługa Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego oraz Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego  
  11. prowadzenie rejestru fundacji oraz nadzór nad działalnością fundacji działających na terenie powiatu
  12. prowadzenie zadań przynależnych staroście dotyczących repatriantów;
  13. pomoc w załatwianiu spraw urzędowych dla osób niesłyszących.

 

5. W zakresie rzeczy znalezionych:

1)odbieranie zawiadomień o znalezieniu rzeczy zagubionych, przechowywanie rzeczy znalezionych oraz poszukiwanie osób uprawnionych do ich odbioru;

2)zarządzanie sprzedaży rzeczy znalezionej ulegającej szybkiemu zepsuciu, związanej    ze znacznymi kosztami przechowywania, powodującej znaczne obniżenie wartości przez przechowywanie;

3)wypłacanie znaleźnego znalazcy, jeżeli rzecz znaleziona stała się własnością Państwa;

4)prowadzenie ewidencji rzeczy znalezionych;

5)zawiadamianie w ciągu 7 dni Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, że rzecz znaleziona przyjęta na przechowanie stanowi wartość naukową lub artystyczną.

 

6. W zakresie obsługi prawnej:

1)opracowywanie i uzgadnianie projektów aktów prawnych Rady, Zarządu i Starosty, opiniowanie ich pod względem redakcyjnym i prawnym;

2)udzielanie wyjaśnień i sporządzanie opinii prawnych dla potrzeb Rady, Zarządu, Starosty i Wydziałów;

3)udział w negocjowaniu warunków umów i porozumień zawieranych przez powiat, opiniowanie projektów tych umów i porozumień;

4)wykonywanie zastępstwa procesowego przed sądem w sprawach dotyczących działania Zarządu oraz powiatowych jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej (w sprawach przekraczających zakres pełnomocnictw udzielonych tym       jednostkom);

5)wykonywanie nadzoru prawnego nad egzekucją należności Starostwa oraz współdziałanie w podejmowaniu czynności w zakresie postępowania egzekucyjnego;

6)informowanie Zarządu, Starosty i Kierowników Wydziałów o zmianach w przepisach

         prawnych dotyczących działalności organów powiatu;

7)nadzór nad przestrzeganiem przepisów o zamówieniach publicznych;

8)prowadzenie rejestru działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa w Starostwie Powiatowym w Grudziądzu.

7. W zakresie przewozu zwłok:

1)przygotowywanie zezwoleń na sprowadzanie zwłok i szczątków z innego państwa;

2)organizowanie na wniosek właściwego organu przewozu zwłok osób zmarłych lub zabitych w miejscach publicznych do najbliższego szpitala mającego prosektorium.

 

8. W zakresie spraw powszechnego obowiązku obrony:

1)planowanie zadań obronnych przewidzianych do realizacji w czasie pokoju i w warunkach zagrożenia bezpieczeństwa państwa;

2)organizowanie i prowadzenie kwalifikacji wojskowej;

3)organizowanie akcji kurierskiej;

4)planowanie realizacji zadań w zakresie ochrony ludności i obrony cywilnej;

5)organizacja systemu stałych dyżurów;

6)planowanie przedsięwzięć wynikających z obowiązku państwa gospodarza (HNS);

7)prowadzenie spraw reklamacyjnych pracowników i radnych będących żołnierzami rezerwy;

8)innych zadań wynikających z realizacji powszechnego obowiązku obrony.

 

9. W zakresie informatyzacji Starostwa:

  1. prowadzenie spraw związanych z administracją informatycznej sieci wewnętrznej Urzędu oraz elektronicznym obiegiem dokumentów;
  2. administrowanie serwerami i siecią;
  3. nadzoru nad sprzętem komputerowym w Urzędzie oraz odpowiedzialność za jego  prawidłowe funkcjonowanie;
  4. dokonywanie bieżących przeglądów, napraw oraz usuwanie usterek sprzętu komputerowego;
  5. wykonywanie przeglądów systemów operacyjnych;
  6. dokonywanie instalacji i reinstalacji systemów operacyjnych oraz instalowanie programów komputerowych;
  7. wykonywanie obowiązków administratora bezpieczeństwa informacji w urzędzie;
  8. administracja i prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej oraz odpowiedzialność za jego prawidłowe funkcjonowanie;
  9. zabezpieczanie dokumentacji dotyczącej licencji oprogramowania na każdym stanowisku;
  10. prowadzenie strony internetowej Urzędu oraz jej rozbudowa i stała aktualizacja;
  11. współpraca z Wydziałem Rozwoju Lokalnego, Edukacji, Zamówień Publicznych w  kwestii bieżącego umieszczania serwisu informacyjnego;
  12. analizowanie stanu i dokonywania zakupów niezbędnego sprzętu komputerowego do Urzędu, w oparciu o procedury zamówień publicznych;
  13. prowadzenie spraw z zakresu e-Administracji (podpis elektroniczny, Epuap itp.);
  14. prowadzenie podstawowych szkoleń pracowników Urzędu w zakresie informatyki;
  15. okresowego sporządzania kopii bezpieczeństwa danych przechowywanych na serwerze;
  16. wykonywania obowiązków administratora systemu informatycznego (ASI);
  17. wsparcie pracowników z zakresu teleinformatyki w bieżących problemach (awariach);
  18. nadzór i administracja Systemem Informacji Przestrzennej;
  19. prowadzenie spraw i rejestru związanych ze zgłaszaniem petycji.

drukujdrukuj

  • opublikował: Administrator Systemu
    data publikacji: 2003-07-07 00:00
  • zmodyfikował: Dawid Banasiak
    ostatnia modyfikacja: 2017-06-14 07:44

Adres

Starostwo Powiatowe w Grudziądzu

ul. Małomłyńska 1, 86-300 Grudziądz

Kontakt

Dane kontaktowe

tel. +48 56 45 14 400
fax +48 56 45 14 401

e-mail: starosta.cgr@powiatypolskie.pl
e-mail: bip@powiatgrudziadzki.pl

Godziny

Godziny urzędowania

Zapraszamy do naszej siedziby
w godzinach: 7:30 - 15:30
(od pon do pt)

Stopka strony

w górę
Ułatwienia dostępu        Przeczytaj oświadczenie o dostępności
zamknij
Rozmiar czcionki
Wersja o wysokim poziomie kontrastu
Przełącz się na widok strony o wysokim kontraście.
Powrót do domyślnej wersji strony zawsze po wybraniu linku "Graficzna wersja strony" znajdującego się w górnej części witryny.