Szybkie linki

Treść strony

STAROSTWO POWIATOWE W GRUDZIĄDZU
Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami

 

  • opublikował: Administrator Systemu
    data publikacji: 2003-06-17 00:00
  • zmodyfikował: Administrator Systemu
    ostatnia modyfikacja: 2015-09-10 11:42

 ZAKRES DZIAŁANIA
Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami Starostwa Powiatowego w Grudziądzu

 

Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej

Kierownik Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej

Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami zajmuje się gospodarowaniem nieruchomościami, wywłaszczeniem nieruchomości, ochroną gruntów rolnych oraz realizacją zadań państwowej służby geodezyjnej i kartograficznej.

Do podstawowych zadań Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami i Geodety Powiatowego należy:

1. W zakresie gospodarki nieruchomościami powiatu i Skarbu Państwa:

  1. tworzenie powiatowego zasobu nieruchomości oraz zasobu nieruchomości Skarbu Państwa;
  2. prowadzenie spraw dotyczących gospodarowania zasobem nieruchomości powiatu i    Skarbu Państwa;
  3. prowadzenie spraw związanych ustalaniem sposobu i terminu zagospodarowania nieruchomości gruntowych;
  4. naliczanie i aktualizacja opłat z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu;
  5. opiniowanie podziału nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa dokonywanych z urzędu;
  6. prowadzenie postępowania wywłaszczeniowego;
  7. przygotowywanie zezwoleń na zakładanie i przeprowadzanie na nieruchomości ciągów drenażowych, przewodów i urządzeń służących do przesyłania płynów, pary, gazów i energii elektrycznej oraz urządzeń łączności publicznej i sygnalizacji, a także innych podziemnych, nadziemnych lub naziemnych obiektów i urządzeń niezbędnych do korzystania z tych przewodów i urządzeń jeżeli właściciel lub użytkownik wieczysty nie wyraził na to zgody;
  8. przygotowywanie zezwoleń na prowadzenie działalności polegającej na poszukiwaniu, rozpoznawaniu lub wydobywania kopalin stanowiących własność Skarbu Państwa jeżeli właściciel lub użytkownik wieczysty nie wyraził na to zgody;
  9. przygotowywanie zezwoleń na czasowe zajęcie nieruchomości w przypadku siły wyższej lub nagłej potrzeby zapobieżenia powstawaniu znacznej szkody;
  10. prowadzenie spraw związanych ze zwrotem wywłaszczonych nieruchomości, zwrotem odszkodowania, w tym także nieruchomości zamiennej oraz o rozliczeniach z tytułu zwrotu i terminach zwrotu;
  11. zabezpieczenie wierzytelności Skarbu Państwa przez wpisanie w księdze wieczystej   hipoteki oraz wydawanie zaświadczeń o spłaceniu wierzytelności;
  12. prowadzenie spraw związanych z powszechną taksacją nieruchomości;
  13. podejmowanie czynności związanych z regulacją prawną nieruchomościami Skarbu   Państwa będących w posiadaniu osób fizycznych i prawnych oraz jednostek   organizacyjnych;
  14. zaliczanie wartości mienia nieruchomego pozostawionego za granicą na pokrycie opłat za użytkowanie wieczyste lub ceny sprzedaży działki budowlanej i położonych na niej budynków lub lokali stanowiących własności Skarbu Państwa osobom, które w związku z wojną rozpoczętą 1939 r. pozostawiły nieruchomości na terenie niewchodzących w  skład obecnego obszaru państwa;
  15. składanie wniosków o wpis do księgi wieczystej prawa własności nieruchomości  przejętych na cele reformy rolnej;
  16. przygotowywanie decyzji związanych z wyrażaniem zgody na nadanie resztówki;
  17. prowadzenie spraw związanych z orzekaniem o nadaniu na własność nieruchomości;
  18. prowadzenie spraw związanych z nieodpłatnym przekazaniem Polskiemu Związkowi   Działkowców gruntów Skarbu Państwa przeznaczonych w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego pod pracownicze ogrody działkowe;
  19. prowadzenie spraw związanych ze stwierdzaniem, o wygaśnięcia dotychczasowych    decyzji o oddaniu nieruchomości rolnych Skarbu Państwa w użytkowanie spółdzielniom, osobom fizycznym, a także innym niepaństwowym jednostkom organizacyjnym oraz o przekazaniu tego mienia do Zasobu Własności Rolnej Skarbu Państwa;
  20. występowanie do Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa o przekazanie nieodpłatnie nieruchomości na cele związane z inwestycjami infrastrukturalnymi służącymi wykonywaniu zadań własnych;
  21. przygotowywanie na wniosek osób fizycznych decyzji o przekształceniu prawa  użytkowania wieczystego gruntów Skarbu Państwa w prawo własności;
  22. prowadzenie spraw związanych z nieodpłatnym przyznawaniem na własność działki   gruntu i działek pod budynkami osobie, która przekazała gospodarstwo rolne Państwu w zamian za rentę;
  23. prowadzenie spraw związanych z przekazywaniem na wniosek organu wojskowego  zarządu gruntów stanowiących własność Skarbu Państwa bez pierwszej opłaty rocznej;
  24. przygotowywanie decyzji o przejęciu nieruchomości lub jej części pozostającej w zarządzie organów wojskowych, uznanej za zbędną, na cele obronności i bezpieczeństwa państwa;
  25. prowadzenie spraw związanych z wydawaniem na wniosek organu wojskowego decyzji o zajęciu nieruchomości Skarbu Państwa na zakwaterowanie przejściowe;
  26. prowadzenie spraw z zakresu ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych.

 

2. W zakresie geodezji, kartografii:

  1. prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego;
  1. koordynowanie uzgodnień usytuowania projektowanych sieci i uzbrojeń terenów;
  2. zakładanie osnów szczegółowych;
  3. zakładanie i aktualizacja mapy zasadniczej;
  4. prowadzenia powszechnej taksacji nieruchomości oraz opracowywanie i prowadzenie map i tabeli taksacyjnych dotyczących nieruchomości;
  5. prowadzenie spraw związanych z ochroną znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych;
  6. prowadzenie powiatowych baz danych wchodzących w skład krajowego systemu informacji o terenie;
  7. wprowadzanie zmian danych objętych ewidencją gruntów i budynków na podstawie opisów prawomocnych decyzji administracyjnych i orzeczeń sądowych oraz odpisów aktów notarialnych;
  8. wydawanie odpłatnie na żądanie właścicieli wyrysów i wypisów z operatu       ewidencyjnego;
  9. zapewnienie gminom nieodpłatnego bezpośredniego dostępu do bazy danych ewidencji gruntów i budynków;
  10. sporządzanie gminnych i powiatowych zestawień zbiorczych danych
    objętych ewidencją gruntów i budynków;
  11. prowadzenie spraw związanych z nakładaniem kary grzywny na osoby nieprzestrzegające przepisów Prawa geodezyjnego i kartograficznego.

 

drukujdrukuj

  • opublikował: Administrator Systemu
    data publikacji: 2003-06-17 00:00
  • zmodyfikował: Dawid Banasiak
    ostatnia modyfikacja: 2017-06-14 07:52

Adres

Starostwo Powiatowe w Grudziądzu

ul. Małomłyńska 1, 86-300 Grudziądz

Kontakt

Dane kontaktowe

tel. +48 56 45 14 400
fax +48 56 45 14 401

e-mail: starosta.cgr@powiatypolskie.pl
e-mail: bip@powiatgrudziadzki.pl

Godziny

Godziny urzędowania

Zapraszamy do naszej siedziby
w godzinach: 7:30 - 15:30
(od pon do pt)

Stopka strony

w górę
Ułatwienia dostępu        Przeczytaj oświadczenie o dostępności
zamknij
Rozmiar czcionki
Wersja o wysokim poziomie kontrastu
Przełącz się na widok strony o wysokim kontraście.
Powrót do domyślnej wersji strony zawsze po wybraniu linku "Graficzna wersja strony" znajdującego się w górnej części witryny.