Biuletyn Informacji Publicznej
STAROSTWA POWIATOWEGO W GRUDZIĄDZU

Wyszukiwarka

Odnośniki

Intranet

Zaloguj się
:
:

Przejdź do: www.powiatgrudziadzki.pl

Treść strony

STAROSTWO POWIATOWE W GRUDZIĄDZU - Wydział Organizacyjny

Do podstawowych zadań Wydziału Organizacyjnego należy:

  1. w zakresie obsługi administracyjnej Rady Powiatu:
    • gromadzenie i przygotowanie materiałów niezbędnych dla pracy Rady, Komisji i Zarządu;
    • przygotowanie materiałów na posiedzenia Rady, Komisji i Zarządu;
    • protokołowanie obrad Rady, posiedzeń Komisji i Zarządu;
    • prowadzenie rejestru:
      • uchwał Rady i Zarządu,
      • wniosków i opinii Komisji,
      • interpelacji i wniosków radnych,
    • przekazywanie do realizacji odpisów uchwał Rady, wniosków Komisji i interpelacji Radnych zainteresowanym kierownikom wydziałów oraz czuwanie nad terminowym ich załatwianiem;
    • przedkładanie organom nadzoru uchwał Rady;
    • udzielanie pomocy radnym w wypełnianiu obowiązków radnego.
  2. w zakresie spraw organizacyjnych:
    • opracowywanie projektu Regulaminu Organizacyjnego oraz kontrola jego realizacji;
    • wdrażanie i nadzorowanie stosowania instrukcji kancelaryjnej, archiwalnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt;
    • przekazywanie materiałów do opublikowania w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego;
    • prowadzenie sekretariatu Starosty i Wicestarosty;
    • prowadzenie rejestru skarg i wniosków, opracowywanie analiz;
    • przyjmowanie interesantów zgłaszających skargi i wnioski oraz organizowanie kontaktów ze Starostą i Wicestarostą;
    • wykonywanie obsługi kancelaryjnej Starostwa;
    • wykonywanie zadań związanych z wyborami;
    • administrowanie budynkami Starostwa;
    • zabezpieczenie mienia Starostwa;
    • prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem materiałowo-technicznym oraz konserwacją wyposażenia Starostwa;
    • załatwianie całokształtu spraw związanych z pieczęciami urzędowymi, nagłówkowymi i tablicami, gospodarowanie drukami i formularzami;
    • gospodarowanie taborem samochodowym;
    • wdrażanie postępu technicznego w pracy Starostwa;
    • zabezpieczenie informacji wizualnej dla interesantów;
    • prowadzenie archiwum Starostwa;
    • zabezpieczenie łączności telefonicznej, teleksowej i alarmowej, organizowanie i prowadzenie obsługi nieodpłatnej pomocy prawnej;
  3. w zakresie spraw kadrowych:
    • opracowywanie projektu Regulaminu pracy Starostwa oraz kontrola jego realizacji;
    • prowadzenie zbioru upoważnień do załatwienia spraw w imieniu Starosty;
    • prowadzenie zbioru porozumień spraw powierzonych innym jednostkom;
    • inicjowanie działań usprawniających formy i metody pracy Starostwa;
    • prowadzenie kontroli działania wydziałów, jednostek organizacyjnych powiatu oraz powiatowych służb inspekcji i straży;
    • prowadzenie i przechowywanie dokumentacji dotyczącej zawieranych przez Starostę ponadzakładowych układów zbiorowych pracy;
    • prowadzenie akt i spraw osobowych pracowników Starostwa i kierowników jednostek organizacyjnych powoływanych przez Starostę;
    • prowadzenie spraw socjalnych pracowników;
    • koordynowanie szkoleń, dokształcanie i doskonalenie zawodowe pracowników;
    • zabezpieczenie przestrzegania w Starostwie przepisów dotyczących porządku, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej.
  4. w zakresie spraw obywatelskich:
    • przygotowywanie pozwoleń na przeprowadzenie zbiórek publicznych na obszarze powiatu lub jego części obejmującej więcej niż jedną gminę;
    • załatwianie spraw związanych z organizowaniem imprez masowych;
    • wykonywanie zadań z zakresu sprawowania nadzoru nad działalnością stowarzyszeń;
    • organizowanie na terenie powiatu obchodów rocznic związanych z walkami o niepodległość i ofiarami wojny oraz okresu powojennego;
    • kierowanie do pracy inwalidów wojennych i wojskowych;
    • prowadzenie spraw związanych z wyrażaniem zgody na rozwiązanie przez zakład pracy stosunku pracy z inwalidą wojennym i wojskowym oraz kombatantem i inną osobą uprawnioną w okresie 2 lat przed osiągnięciem wieku uprawniającego do wcześniejszego przejścia na emeryturę;
    • przeprowadzanie czynności związanych z wykonywaniem powszechnego obowiązku obrony oraz współdziałanie z organami wojskowymi w zakresie poboru;
    • wykonywanie zadań związanych z zarządzaniem kryzysowym;
    • sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem tajemnicy państwowej i służbowej;
    • obsługa Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego oraz Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego;
    • prowadzenie rejestru fundacji oraz nadzór nad działalnością fundacji działających na terenie powiatu;
    • prowadzenie zadań przynależnych staroście dotyczących repatriantów;
    • pomoc w załatwianiu spraw urzędowych dla osób niesłyszących;
  5. W zakresie rzeczy znalezionych:
    • odbieranie zawiadomień o znalezieniu rzeczy zagubionych, przechowywanie rzeczy znalezionych oraz poszukiwanie osób uprawnionych do ich odbioru;
    • zarządzanie sprzedaży rzeczy znalezionej ulegającej szybkiemu zepsuciu, związanej ze znacznymi kosztami przechowywania, powodującej znaczne obniżenie wartości przez przechowywanie;
    • wypłacanie znaleźnego znalazcy, jeżeli rzecz znaleziona stała się własnością Państwa;
    • prowadzenie ewidencji rzeczy znalezionych;
    • zawiadamianie w ciągu 7 dni Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, że rzecz znaleziona przyjęta na przechowanie stanowi wartość naukową lub artystyczną;
  6. w zakresie obsługi prawnej:
    • opracowywanie i uzgadnianie projektów aktów prawnych Rady, Zarządu i Starosty, opiniowanie ich pod względem redakcyjnym i prawnym;
    • udzielanie wyjaśnień i sporządzanie opinii prawnych dla potrzeb Rady, Zarządu, Starosty i Wydziałów;
    • udział w negocjowaniu warunków umów i porozumień zawieranych przez powiat, opiniowanie projektów tych umów i porozumień;
    • wykonywanie zastępstwa procesowego przed sądem w sprawach dotyczących działania Zarządu oraz powiatowych jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej (w sprawach przekraczających zakres pełnomocnictw udzielonych tym jednostkom);
    • wykonywanie nadzoru prawnego nad egzekucją należności Starostwa oraz współdziałanie w podejmowaniu czynności w zakresie postępowania egzekucyjnego;
    • informowanie Zarządu, Starosty i Kierowników Wydziałów o zmianach w przepisach prawnych dotyczących działalności organów powiatu;
    • nadzór nad przestrzeganiem przepisów o zamówieniach publicznych;
    • prowadzenie rejestru działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa w Starostwie Powiatowym w Grudziądzu;
  7. w zakresie przewozu zwłok:
    • przygotowywanie zezwoleń na sprowadzanie zwłok i szczątków z innego państwa;
    • organizowanie na wniosek właściwego organu przewozu zwłok osób zmarłych lub zabitych w miejscach publicznych do najbliższego szpitala mającego prosektorium;
  8. w zakresie spraw powszechnego obowiązku obrony:
    • planowanie zadań obronnych przewidzianych do realizacji w czasie pokoju i w warunkach zagrożenia bezpieczeństwa państwa;
    • organizowanie i prowadzenie kwalifikacji wojskowej;
    • organizowanie akcji kurierskiej;
    • planowanie realizacji zadań w zakresie ochrony ludności i obrony cywilnej;
    • organizacja systemu stałych dyżurów;
    • planowanie przedsięwzięć wynikających z obowiązku państwa gospodarza (HNS);
    • prowadzenie spraw reklamacyjnych pracowników i radnych będących żołnierzami rezerwy;
    • innych zadań wynikających z realizacji powszechnego obowiązku obrony;
  9. w zakresie informatyzacji Starostwa:
    • prowadzenie spraw związanych z administracją informatycznej sieci wewnętrznej Urzędu oraz elektronicznym obiegiem dokumentów;
    • administrowanie serwerami i siecią;
    • nadzoru nad sprzętem komputerowym w Urzędzie oraz odpowiedzialność za jego prawidłowe funkcjonowanie;
    • dokonywanie bieżących przeglądów, napraw oraz usuwanie usterek sprzętu komputerowego;
    • wykonywanie przeglądów systemów operacyjnych;
    • dokonywanie instalacji i reinstalacji systemów operacyjnych oraz instalowanie programów komputerowych;
    • wykonywanie obowiązków administratora bezpieczeństwa informacji w urzędzie;
    • administracja i prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej oraz odpowiedzialność za jego prawidłowe funkcjonowanie;
    • zabezpieczanie dokumentacji dotyczącej licencji oprogramowania na każdym stanowisku;
    • prowadzenie strony internetowej Urzędu oraz jej rozbudowa i stała aktualizacja;
    • współpraca z Wydziałem Rozwoju Lokalnego, Edukacji, Zamówień Publicznych w kwestii bieżącego umieszczania serwisu informacyjnego;
    • analizowanie stanu i dokonywania zakupów niezbędnego sprzętu komputerowego do Urzędu, w oparciu o procedury zamówień publicznych;
    • prowadzenie spraw z zakresu e-Administracji (podpis elektroniczny, Epuap itp.);
    • prowadzenie podstawowych szkoleń pracowników Urzędu w zakresie informatyki;
    • okresowego sporządzania kopii bezpieczeństwa danych przechowywanych na serwerze;
    • wykonywania obowiązków administratora systemu informatycznego (ASI);
    • wsparcie pracowników z zakresu teleinformatyki w bieżących problemach (awariach);
    • nadzór i administracja Systemem Informacji Przestrzennej;
    • prowadzenie spraw i rejestru związanych ze zgłaszaniem petycji.

drukuj (STAROSTWO POWIATOWE W GRUDZIĄDZU - Wydział Organizacyjny)

Metryka

  • opublikował: Administrator Systemu
    data publikacji: 2003-07-07 00:00
  • zmodyfikował: Dawid Banasiak
    ostatnia modyfikacja: 2017-06-14 07:44

Rejestr zmian

  • zmieniono 2017-06-14 07:44 przez Dawid Banasiak

« wstecz

Metryka strony

Ilość odwiedzin obecnej strony: 26733
Ostatnia aktualizacja treści obecnej strony: 2017-06-14 07:44:54