Odnośniki
Fotokod z linkiem do niniejszej strony

Wyszukiwarka
Treść strony
STAROSTWO POWIATOWE W GRUDZIĄDZU
Wydział Organizacyjny
- opublikował: Administrator Systemudata publikacji: 2006-09-28 00:00
- zmodyfikował: Administrator Systemuostatnia modyfikacja: 2015-09-10 11:41
Do podstawowych zadań Wydziału Organizacyjnego należy:
1. W zakresie obsługi administracyjnej Rady Powiatu:
- gromadzenie i przygotowanie materiałów niezbędnych dla pracy Rady, Komisji i Zarządu;
- przygotowanie materiałów na posiedzenia Rady, Komisji i Zarządu;
- protokołowanie obrad Rady, posiedzeń Komisji i Zarządu;
- prowadzenie rejestru:
- uchwał Rady i Zarządu,
- wniosków i opinii Komisji,
- interpelacji i wniosków radnych,
- przekazywanie do realizacji odpisów uchwał Rady, wniosków Komisji i interpelacji Radnych zainteresowanym kierownikom wydziałów oraz czuwanie nad terminowym ich załatwianiem;
- przedkładanie organom nadzoru uchwał Rady,
- udzielanie pomocy radnym w wypełnianiu obowiązków radnego.
2. W zakresie spraw organizacyjnych:
- opracowywanie projektu Regulaminu Organizacyjnego oraz kontrola jego realizacji;
- wdrażanie i nadzorowanie stosowania instrukcji kancelaryjnej, archiwalnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt;
- przekazywanie materiałów do opublikowania w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko – Pomorskiego;
- prowadzenie sekretariatu Starosty i Wicestarosty;
- prowadzenie rejestru skarg i wniosków, opracowywanie analiz;
- przyjmowanie interesantów zgłaszających skargi i wnioski oraz organizowanie kontaktów ze Starostą i Wicestarostą;
- wykonywanie obsługi kancelaryjnej Starostwa;
- wykonywanie zadań związanych z wyborami;
- administrowanie budynkami Starostwa;
- zabezpieczenie mienia Starostwa;
- prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem materiałowo-technicznym oraz konserwacją wyposażenia Starostwa;
- załatwianie całokształtu spraw związanych z pieczęciami urzędowymi, nagłówkowymi
i tablicami, gospodarowanie drukami i formularzami;
- gospodarowanie taborem samochodowym;
- wdrażanie postępu technicznego w pracy Starostwa;
- zabezpieczenie informacji wizualnej dla interesantów;
- prowadzenie archiwum Starostwa;
- zabezpieczenie łączności telefonicznej, teleksowej i alarmowej, organizowanie i prowadzenie obsługi nieodpłatnej pomocy prawnej
3. W zakresie spraw kadrowych:
1)opracowywanie projektu Regulaminu pracy Starostwa oraz kontrola jego realizacji;
2)prowadzenie zbioru upoważnień do załatwienia spraw w imieniu Starosty;
3)prowadzenie zbioru porozumień spraw powierzonych innym jednostkom;
4)inicjowanie działań usprawniających formy i metody pracy Starostwa;
5)prowadzenie kontroli działania wydziałów, jednostek organizacyjnych powiatu oraz powiatowych służb inspekcji i straży;
6)prowadzenie i przechowywanie dokumentacji dotyczącej zawieranych przez Starostę ponadzakładowych układów zbiorowych pracy;
7)prowadzenie akt i spraw osobowych pracowników Starostwa i kierowników jednostek organizacyjnych powoływanych przez Starostę;
8)prowadzenie spraw socjalnych pracowników;
9)koordynowanie szkoleń, dokształcanie i doskonalenie zawodowe pracowników;
10)zabezpieczenie przestrzegania w Starostwie przepisów dotyczących porządku, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej.
4. W zakresie spraw obywatelskich:
- przygotowywanie pozwoleń na przeprowadzenie zbiórek publicznych na obszarze powiatu lub jego części obejmującej więcej niż jedną gminę;
- załatwianie spraw związanych z organizowaniem imprez masowych;
- wykonywanie zadań z zakresu sprawowania nadzoru nad działalnością stowarzyszeń;
- organizowanie na terenie powiatu obchodów rocznic związanych z walkami o niepodległość i ofiarami wojny oraz okresu powojennego;
- kierowanie do pracy inwalidów wojennych i wojskowych;
- prowadzenie spraw związanych z wyrażaniem zgody na rozwiązanie przez zakład pracy stosunku pracy z inwalidą wojennym i wojskowym oraz kombatantem i inną osobą uprawnioną w okresie 2 lat przed osiągnięciem wieku uprawniającego do wcześniejszego przejścia na emeryturę;
- przeprowadzanie czynności związanych z wykonywaniem powszechnego obowiązku obrony oraz współdziałanie z organami wojskowymi w zakresie poboru;
- wykonywanie zadań związanych z zarządzaniem kryzysowym;
- sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem tajemnicy państwowej i służbowej;
- obsługa Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego oraz Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego
- prowadzenie rejestru fundacji oraz nadzór nad działalnością fundacji działających na terenie powiatu
- prowadzenie zadań przynależnych staroście dotyczących repatriantów;
- pomoc w załatwianiu spraw urzędowych dla osób niesłyszących.
5. W zakresie rzeczy znalezionych:
1)odbieranie zawiadomień o znalezieniu rzeczy zagubionych, przechowywanie rzeczy znalezionych oraz poszukiwanie osób uprawnionych do ich odbioru;
2)zarządzanie sprzedaży rzeczy znalezionej ulegającej szybkiemu zepsuciu, związanej ze znacznymi kosztami przechowywania, powodującej znaczne obniżenie wartości przez przechowywanie;
3)wypłacanie znaleźnego znalazcy, jeżeli rzecz znaleziona stała się własnością Państwa;
4)prowadzenie ewidencji rzeczy znalezionych;
5)zawiadamianie w ciągu 7 dni Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, że rzecz znaleziona przyjęta na przechowanie stanowi wartość naukową lub artystyczną.
6. W zakresie obsługi prawnej:
1)opracowywanie i uzgadnianie projektów aktów prawnych Rady, Zarządu i Starosty, opiniowanie ich pod względem redakcyjnym i prawnym;
2)udzielanie wyjaśnień i sporządzanie opinii prawnych dla potrzeb Rady, Zarządu, Starosty i Wydziałów;
3)udział w negocjowaniu warunków umów i porozumień zawieranych przez powiat, opiniowanie projektów tych umów i porozumień;
4)wykonywanie zastępstwa procesowego przed sądem w sprawach dotyczących działania Zarządu oraz powiatowych jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej (w sprawach przekraczających zakres pełnomocnictw udzielonych tym jednostkom);
5)wykonywanie nadzoru prawnego nad egzekucją należności Starostwa oraz współdziałanie w podejmowaniu czynności w zakresie postępowania egzekucyjnego;
6)informowanie Zarządu, Starosty i Kierowników Wydziałów o zmianach w przepisach
prawnych dotyczących działalności organów powiatu;
7)nadzór nad przestrzeganiem przepisów o zamówieniach publicznych;
8)prowadzenie rejestru działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa w Starostwie Powiatowym w Grudziądzu.
7. W zakresie przewozu zwłok:
1)przygotowywanie zezwoleń na sprowadzanie zwłok i szczątków z innego państwa;
2)organizowanie na wniosek właściwego organu przewozu zwłok osób zmarłych lub zabitych w miejscach publicznych do najbliższego szpitala mającego prosektorium.
8. W zakresie spraw powszechnego obowiązku obrony:
1)planowanie zadań obronnych przewidzianych do realizacji w czasie pokoju i w warunkach zagrożenia bezpieczeństwa państwa;
2)organizowanie i prowadzenie kwalifikacji wojskowej;
3)organizowanie akcji kurierskiej;
4)planowanie realizacji zadań w zakresie ochrony ludności i obrony cywilnej;
5)organizacja systemu stałych dyżurów;
6)planowanie przedsięwzięć wynikających z obowiązku państwa gospodarza (HNS);
7)prowadzenie spraw reklamacyjnych pracowników i radnych będących żołnierzami rezerwy;
8)innych zadań wynikających z realizacji powszechnego obowiązku obrony.
9. W zakresie informatyzacji Starostwa:
- prowadzenie spraw związanych z administracją informatycznej sieci wewnętrznej Urzędu oraz elektronicznym obiegiem dokumentów;
- administrowanie serwerami i siecią;
- nadzoru nad sprzętem komputerowym w Urzędzie oraz odpowiedzialność za jego prawidłowe funkcjonowanie;
- dokonywanie bieżących przeglądów, napraw oraz usuwanie usterek sprzętu komputerowego;
- wykonywanie przeglądów systemów operacyjnych;
- dokonywanie instalacji i reinstalacji systemów operacyjnych oraz instalowanie programów komputerowych;
- wykonywanie obowiązków administratora bezpieczeństwa informacji w urzędzie;
- administracja i prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej oraz odpowiedzialność za jego prawidłowe funkcjonowanie;
- zabezpieczanie dokumentacji dotyczącej licencji oprogramowania na każdym stanowisku;
- prowadzenie strony internetowej Urzędu oraz jej rozbudowa i stała aktualizacja;
- współpraca z Wydziałem Rozwoju Lokalnego, Edukacji, Zamówień Publicznych w kwestii bieżącego umieszczania serwisu informacyjnego;
- analizowanie stanu i dokonywania zakupów niezbędnego sprzętu komputerowego do Urzędu, w oparciu o procedury zamówień publicznych;
- prowadzenie spraw z zakresu e-Administracji (podpis elektroniczny, Epuap itp.);
- prowadzenie podstawowych szkoleń pracowników Urzędu w zakresie informatyki;
- okresowego sporządzania kopii bezpieczeństwa danych przechowywanych na serwerze;
- wykonywania obowiązków administratora systemu informatycznego (ASI);
- wsparcie pracowników z zakresu teleinformatyki w bieżących problemach (awariach);
- nadzór i administracja Systemem Informacji Przestrzennej;
- prowadzenie spraw i rejestru związanych ze zgłaszaniem petycji.
- opublikował: Administrator Systemudata publikacji: 2003-07-07 00:00
- zmodyfikował: Dawid Banasiakostatnia modyfikacja: 2017-06-14 07:44
Metryka strony
Starostwo Powiatowe w Grudziądzu
ul. Małomłyńska 1, 86-300 Grudziądz
Dane kontaktowe
tel. +48 56 45 14 400
fax +48 56 45 14 401
e-mail: starosta.cgr@powiatypolskie.pl
e-mail: bip@powiatgrudziadzki.pl
Godziny urzędowania
Zapraszamy do naszej siedziby
w godzinach: 7:30 - 15:30
(od pon do pt)