Treść strony
STAROSTWO POWIATOWE W GRUDZIĄDZU - Wydział Organizacyjny
Do podstawowych zadań Wydziału Organizacyjnego należy:
- w zakresie obsługi administracyjnej Rady Powiatu:
- gromadzenie i przygotowanie materiałów niezbędnych dla pracy Rady, Komisji i Zarządu;
- przygotowanie materiałów na posiedzenia Rady, Komisji i Zarządu;
- protokołowanie obrad Rady, posiedzeń Komisji i Zarządu;
- prowadzenie rejestru:
- uchwał Rady i Zarządu,
- wniosków i opinii Komisji,
- interpelacji i wniosków radnych,
- przekazywanie do realizacji odpisów uchwał Rady, wniosków Komisji i interpelacji Radnych zainteresowanym kierownikom wydziałów oraz czuwanie nad terminowym ich załatwianiem;
- przedkładanie organom nadzoru uchwał Rady;
- udzielanie pomocy radnym w wypełnianiu obowiązków radnego.
- w zakresie spraw organizacyjnych:
- opracowywanie projektu Regulaminu Organizacyjnego oraz kontrola jego realizacji;
- wdrażanie i nadzorowanie stosowania instrukcji kancelaryjnej, archiwalnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt;
- przekazywanie materiałów do opublikowania w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego;
- prowadzenie sekretariatu Starosty i Wicestarosty;
- prowadzenie rejestru skarg i wniosków, opracowywanie analiz;
- przyjmowanie interesantów zgłaszających skargi i wnioski oraz organizowanie kontaktów ze Starostą i Wicestarostą;
- wykonywanie obsługi kancelaryjnej Starostwa;
- wykonywanie zadań związanych z wyborami;
- administrowanie budynkami Starostwa;
- zabezpieczenie mienia Starostwa;
- prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem materiałowo-technicznym oraz konserwacją wyposażenia Starostwa;
- załatwianie całokształtu spraw związanych z pieczęciami urzędowymi, nagłówkowymi i tablicami, gospodarowanie drukami i formularzami;
- gospodarowanie taborem samochodowym;
- wdrażanie postępu technicznego w pracy Starostwa;
- zabezpieczenie informacji wizualnej dla interesantów;
- prowadzenie archiwum Starostwa;
- zabezpieczenie łączności telefonicznej, teleksowej i alarmowej, organizowanie i prowadzenie obsługi nieodpłatnej pomocy prawnej;
- w zakresie spraw kadrowych:
- opracowywanie projektu Regulaminu pracy Starostwa oraz kontrola jego realizacji;
- prowadzenie zbioru upoważnień do załatwienia spraw w imieniu Starosty;
- prowadzenie zbioru porozumień spraw powierzonych innym jednostkom;
- inicjowanie działań usprawniających formy i metody pracy Starostwa;
- prowadzenie kontroli działania wydziałów, jednostek organizacyjnych powiatu oraz powiatowych służb inspekcji i straży;
- prowadzenie i przechowywanie dokumentacji dotyczącej zawieranych przez Starostę ponadzakładowych układów zbiorowych pracy;
- prowadzenie akt i spraw osobowych pracowników Starostwa i kierowników jednostek organizacyjnych powoływanych przez Starostę;
- prowadzenie spraw socjalnych pracowników;
- koordynowanie szkoleń, dokształcanie i doskonalenie zawodowe pracowników;
- zabezpieczenie przestrzegania w Starostwie przepisów dotyczących porządku, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej.
- w zakresie spraw obywatelskich:
- przygotowywanie pozwoleń na przeprowadzenie zbiórek publicznych na obszarze powiatu lub jego części obejmującej więcej niż jedną gminę;
- załatwianie spraw związanych z organizowaniem imprez masowych;
- wykonywanie zadań z zakresu sprawowania nadzoru nad działalnością stowarzyszeń;
- organizowanie na terenie powiatu obchodów rocznic związanych z walkami o niepodległość i ofiarami wojny oraz okresu powojennego;
- kierowanie do pracy inwalidów wojennych i wojskowych;
- prowadzenie spraw związanych z wyrażaniem zgody na rozwiązanie przez zakład pracy stosunku pracy z inwalidą wojennym i wojskowym oraz kombatantem i inną osobą uprawnioną w okresie 2 lat przed osiągnięciem wieku uprawniającego do wcześniejszego przejścia na emeryturę;
- przeprowadzanie czynności związanych z wykonywaniem powszechnego obowiązku obrony oraz współdziałanie z organami wojskowymi w zakresie poboru;
- wykonywanie zadań związanych z zarządzaniem kryzysowym;
- sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem tajemnicy państwowej i służbowej;
- obsługa Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego oraz Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego;
- prowadzenie rejestru fundacji oraz nadzór nad działalnością fundacji działających na terenie powiatu;
- prowadzenie zadań przynależnych staroście dotyczących repatriantów;
- pomoc w załatwianiu spraw urzędowych dla osób niesłyszących;
- W zakresie rzeczy znalezionych:
- odbieranie zawiadomień o znalezieniu rzeczy zagubionych, przechowywanie rzeczy znalezionych oraz poszukiwanie osób uprawnionych do ich odbioru;
- zarządzanie sprzedaży rzeczy znalezionej ulegającej szybkiemu zepsuciu, związanej ze znacznymi kosztami przechowywania, powodującej znaczne obniżenie wartości przez przechowywanie;
- wypłacanie znaleźnego znalazcy, jeżeli rzecz znaleziona stała się własnością Państwa;
- prowadzenie ewidencji rzeczy znalezionych;
- zawiadamianie w ciągu 7 dni Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, że rzecz znaleziona przyjęta na przechowanie stanowi wartość naukową lub artystyczną;
- w zakresie obsługi prawnej:
- opracowywanie i uzgadnianie projektów aktów prawnych Rady, Zarządu i Starosty, opiniowanie ich pod względem redakcyjnym i prawnym;
- udzielanie wyjaśnień i sporządzanie opinii prawnych dla potrzeb Rady, Zarządu, Starosty i Wydziałów;
- udział w negocjowaniu warunków umów i porozumień zawieranych przez powiat, opiniowanie projektów tych umów i porozumień;
- wykonywanie zastępstwa procesowego przed sądem w sprawach dotyczących działania Zarządu oraz powiatowych jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej (w sprawach przekraczających zakres pełnomocnictw udzielonych tym jednostkom);
- wykonywanie nadzoru prawnego nad egzekucją należności Starostwa oraz współdziałanie w podejmowaniu czynności w zakresie postępowania egzekucyjnego;
- informowanie Zarządu, Starosty i Kierowników Wydziałów o zmianach w przepisach prawnych dotyczących działalności organów powiatu;
- nadzór nad przestrzeganiem przepisów o zamówieniach publicznych;
- prowadzenie rejestru działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa w Starostwie Powiatowym w Grudziądzu;
- w zakresie przewozu zwłok:
- przygotowywanie zezwoleń na sprowadzanie zwłok i szczątków z innego państwa;
- organizowanie na wniosek właściwego organu przewozu zwłok osób zmarłych lub zabitych w miejscach publicznych do najbliższego szpitala mającego prosektorium;
- w zakresie spraw powszechnego obowiązku obrony:
- planowanie zadań obronnych przewidzianych do realizacji w czasie pokoju i w warunkach zagrożenia bezpieczeństwa państwa;
- organizowanie i prowadzenie kwalifikacji wojskowej;
- organizowanie akcji kurierskiej;
- planowanie realizacji zadań w zakresie ochrony ludności i obrony cywilnej;
- organizacja systemu stałych dyżurów;
- planowanie przedsięwzięć wynikających z obowiązku państwa gospodarza (HNS);
- prowadzenie spraw reklamacyjnych pracowników i radnych będących żołnierzami rezerwy;
- innych zadań wynikających z realizacji powszechnego obowiązku obrony;
- w zakresie informatyzacji Starostwa:
- prowadzenie spraw związanych z administracją informatycznej sieci wewnętrznej Urzędu oraz elektronicznym obiegiem dokumentów;
- administrowanie serwerami i siecią;
- nadzoru nad sprzętem komputerowym w Urzędzie oraz odpowiedzialność za jego prawidłowe funkcjonowanie;
- dokonywanie bieżących przeglądów, napraw oraz usuwanie usterek sprzętu komputerowego;
- wykonywanie przeglądów systemów operacyjnych;
- dokonywanie instalacji i reinstalacji systemów operacyjnych oraz instalowanie programów komputerowych;
- wykonywanie obowiązków administratora bezpieczeństwa informacji w urzędzie;
- administracja i prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej oraz odpowiedzialność za jego prawidłowe funkcjonowanie;
- zabezpieczanie dokumentacji dotyczącej licencji oprogramowania na każdym stanowisku;
- prowadzenie strony internetowej Urzędu oraz jej rozbudowa i stała aktualizacja;
- współpraca z Wydziałem Rozwoju Lokalnego, Edukacji, Zamówień Publicznych w kwestii bieżącego umieszczania serwisu informacyjnego;
- analizowanie stanu i dokonywania zakupów niezbędnego sprzętu komputerowego do Urzędu, w oparciu o procedury zamówień publicznych;
- prowadzenie spraw z zakresu e-Administracji (podpis elektroniczny, Epuap itp.);
- prowadzenie podstawowych szkoleń pracowników Urzędu w zakresie informatyki;
- okresowego sporządzania kopii bezpieczeństwa danych przechowywanych na serwerze;
- wykonywania obowiązków administratora systemu informatycznego (ASI);
- wsparcie pracowników z zakresu teleinformatyki w bieżących problemach (awariach);
- nadzór i administracja Systemem Informacji Przestrzennej;
- prowadzenie spraw i rejestru związanych ze zgłaszaniem petycji.
drukuj (STAROSTWO POWIATOWE W GRUDZIĄDZU - Wydział Organizacyjny)
Metryka
- opublikował: Administrator Systemudata publikacji: 2003-07-07 00:00
- zmodyfikował: Dawid Banasiakostatnia modyfikacja: 2017-06-14 07:44
Metryka strony
Ilość odwiedzin obecnej strony: 28966
Ostatnia aktualizacja treści obecnej strony: 2017-06-14 07:44:54