Biuletyn Informacji Publicznej
STAROSTWA POWIATOWEGO W GRUDZIĄDZU

Wyszukiwarka

Odnośniki

Intranet

Zaloguj się
:
:

Przejdź do: www.powiatgrudziadzki.pl

Treść strony

STAROSTWO POWIATOWE W GRUDZIĄDZU - Wydział Geodezji i Nieruchomości

ZAKRES DZIAŁANIA Wydziału Geodezji i Nieruchomości Starostwa Powiatowego w Grudziądzu

Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej

Kierownik Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej

Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami zajmuje się gospodarowaniem nieruchomościami, wywłaszczeniem nieruchomości, ochroną gruntów rolnych oraz realizacją zadań państwowej służby geodezyjnej i kartograficznej.

Do podstawowych zadań Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami i Geodety Powiatowego należy:

  1. W zakresie gospodarki nieruchomościami powiatu i Skarbu Państwa:
    • tworzenie powiatowego zasobu nieruchomości oraz zasobu nieruchomości Skarbu Państwa;
    • prowadzenie spraw dotyczących gospodarowania zasobem nieruchomości powiatu i Skarbu Państwa;
    • prowadzenie spraw związanych ustalaniem sposobu i terminu zagospodarowania nieruchomości gruntowych;
    • naliczanie i aktualizacja opłat z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu;
    • opiniowanie podziału nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa dokonywanych z urzędu;
    • prowadzenie postępowania wywłaszczeniowego;
    • przygotowywanie zezwoleń na zakładanie i przeprowadzanie na nieruchomości ciągów drenażowych, przewodów i urządzeń służących do przesyłania płynów, pary, gazów i energii elektrycznej oraz urządzeń łączności publicznej i sygnalizacji, a także innych podziemnych, nadziemnych lub naziemnych obiektów i urządzeń niezbędnych do korzystania z tych przewodów i urządzeń jeżeli właściciel lub użytkownik wieczysty nie wyraził na to zgody;
    • przygotowywanie zezwoleń na prowadzenie działalności polegającej na poszukiwaniu, rozpoznawaniu lub wydobywania kopalin stanowiących własność Skarbu Państwa jeżeli właściciel lub użytkownik wieczysty nie wyraził na to zgody;
    • przygotowywanie zezwoleń na czasowe zajęcie nieruchomości w przypadku siły wyższej lub nagłej potrzeby zapobieżenia powstawaniu znacznej szkody;
    • prowadzenie spraw związanych ze zwrotem wywłaszczonych nieruchomości, zwrotem odszkodowania, w tym także nieruchomości zamiennej oraz o rozliczeniach z tytułu zwrotu i terminach zwrotu;
    • zabezpieczenie wierzytelności Skarbu Państwa przez wpisanie w księdze wieczystej hipoteki oraz wydawanie zaświadczeń o spłaceniu wierzytelności;
    • prowadzenie spraw związanych z powszechną taksacją nieruchomości;
    • podejmowanie czynności związanych z regulacją prawną nieruchomościami Skarbu Państwa będących w posiadaniu osób fizycznych i prawnych oraz jednostek organizacyjnych;
    • zaliczanie wartości mienia nieruchomego pozostawionego za granicą na pokrycie opłat za użytkowanie wieczyste lub ceny sprzedaży działki budowlanej i położonych na niej budynków lub lokali stanowiących własności Skarbu Państwa osobom, które w związku z wojną rozpoczętą 1939 r. pozostawiły nieruchomości na terenie niewchodzących w skład obecnego obszaru państwa;
    • składanie wniosków o wpis do księgi wieczystej prawa własności nieruchomości przejętych na cele reformy rolnej;
    • przygotowywanie decyzji związanych z wyrażaniem zgody na nadanie resztówki;
    • prowadzenie spraw związanych z orzekaniem o nadaniu na własność nieruchomości;
    • prowadzenie spraw związanych z nieodpłatnym przekazaniem Polskiemu Związkowi Działkowców gruntów Skarbu Państwa przeznaczonych w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego pod pracownicze ogrody działkowe;
    • prowadzenie spraw związanych ze stwierdzaniem, o wygaśnięcia dotychczasowych decyzji o oddaniu nieruchomości rolnych Skarbu Państwa w użytkowanie spółdzielniom, osobom fizycznym, a także innym niepaństwowym jednostkom organizacyjnym oraz o przekazaniu tego mienia do Zasobu Własności Rolnej Skarbu Państwa;
    • występowanie do Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa o przekazanie nieodpłatnie nieruchomości na cele związane z inwestycjami infrastrukturalnymi służącymi wykonywaniu zadań własnych;
    • przygotowywanie na wniosek osób fizycznych decyzji o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego gruntów Skarbu Państwa w prawo własności;
    • prowadzenie spraw związanych z nieodpłatnym przyznawaniem na własność działki gruntu i działek pod budynkami osobie, która przekazała gospodarstwo rolne Państwu w zamian za rentę;
    • prowadzenie spraw związanych z przekazywaniem na wniosek organu wojskowego zarządu gruntów stanowiących własność Skarbu Państwa bez pierwszej opłaty rocznej;
    • przygotowywanie decyzji o przejęciu nieruchomości lub jej części pozostającej w zarządzie organów wojskowych, uznanej za zbędną, na cele obronności i bezpieczeństwa państwa;
    • prowadzenie spraw związanych z wydawaniem na wniosek organu wojskowego decyzji o zajęciu nieruchomości Skarbu Państwa na zakwaterowanie przejściowe;
    • prowadzenie spraw z zakresu ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych.
  2. W zakresie geodezji, kartografii:
    • prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego;
    • koordynowanie uzgodnień usytuowania projektowanych sieci i uzbrojeń terenów;
    • zakładanie osnów szczegółowych;
    • zakładanie i aktualizacja mapy zasadniczej;
    • prowadzenia powszechnej taksacji nieruchomości oraz opracowywanie i prowadzenie map i tabeli taksacyjnych dotyczących nieruchomości;
    • prowadzenie spraw związanych z ochroną znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych;
    • prowadzenie powiatowych baz danych wchodzących w skład krajowego systemu informacji o terenie;
    • wprowadzanie zmian danych objętych ewidencją gruntów i budynków na podstawie opisów prawomocnych decyzji administracyjnych i orzeczeń sądowych oraz odpisów aktów notarialnych;
    • wydawanie odpłatnie na żądanie właścicieli wyrysów i wypisów z operatu ewidencyjnego;
    • zapewnienie gminom nieodpłatnego bezpośredniego dostępu do bazy danych ewidencji gruntów i budynków;
    • sporządzanie gminnych i powiatowych zestawień zbiorczych danych objętych ewidencją gruntów i budynków;
    • prowadzenie spraw związanych z nakładaniem kary grzywny na osoby nieprzestrzegające przepisów Prawa geodezyjnego i kartograficznego;
    • prowadzenie spraw z zakresu gleboznawczej klasyfikacji gruntów.

drukuj (STAROSTWO POWIATOWE W GRUDZIĄDZU - Wydział Geodezji i Nieruchomości)

Metryka

  • opublikował: Administrator Systemu
    data publikacji: 2003-06-17 00:00
  • zmodyfikował: Dawid Banasiak
    ostatnia modyfikacja: 2020-11-30 10:25

Metryka strony

Ilość odwiedzin obecnej strony: 38478
Ostatnia aktualizacja treści obecnej strony: 2020-11-30 10:25:26